zelfgebrande noten

Lekkerder en een stuk gezonder dan de kant-en-klaar voorgebrande noten. 1 keer proberen en je weet waarom je dan niet meer anders wilt !

voor:

een fline bak noten

klaar In:

5 minuten

Zonder:

gluten, suikers, lactose, meuk

Goed als:

tussendoortje, snack

over dit recept

Als je op de verpakking kijkt van een zakje nootjes uit de supermarkt, dan schrik je soms van wat er allemaal in zit. E-nummers, suiker… waarom eigenlijk? Veel lekkerder, leuker en gezonder: zelf branden! Gata supermakkelijk in een grote koekenpan of wok. Hier willen ze niet meer anders 🙂

Ook lekker over een salade!

Ingrediënten

 

  • Verschillende soorten (rauwe, dus ongebrande!) noten die jij lekker vindt: pistache, macademia, pecan, amandelen, cashews…
  • Kruiden ed: denk aan chilipoeder, herbamare, gerookte paprika, uienpoeder, knoflookpoeder, zout, lemon-pepper, edelgistvlokken, Italiaanse kruiden… neem wat jou lekker lijkt, alles kan!

1. Verwarm de pan en voeg de noten toe. Bak ze even kort aan, zet het vuur (of de inductiestand) al snel wat lager, zodat ze niet zwart worden, maar mooi bruin en zacht.

2. Voeg wat avocado- of olijfolie toe en de kruiden

3. Schud de noten en kruiden in de pan een paar keer goed door elkaar en laat de smaken goed intrekken. Zet daarna de warmtebron uit en laat afkoelen.

4. Als je ze snel wil eten: spreid de noten uit over een stuk bakpapier tot ze koud zijn. Smullen maar!

Bel meteen even!